Monday, November 17, 2014

Update 25 tahun kemudian... edisi 1 - Candi SambiSari - Sari

ok ... ok.... 
senyum sikit... 
saya cerita ni... 

ni sambungan cerita JoGJa kami datang.... 
kalau nak tahu lebih lanjut boleh pergi rumah2 mereka yang laen... 
ini episod tak sama macam mereka punya... hehehee

cerita dari Malaysia sampai ke epot JogJa pon boleh pegi blog dorang jugak...
saya skip.. cerita sama ja... hahahahaa

sampai2 epot JogJa.. macam mereka cakap pak Supir dah tunggu... 
dorang cakap... dorang nak cerita... 
ok saya tak yah cerita... (mengelat jab.. hahaha)

kami sampai kat sini... macam akak cakap takde dalam list kami..
tapi ape salah nya kan... 

kami sampai sini....

Candi SambiSari

bayaran masuk ... Donasi aja udah dong... 


 ok tulis nama atas batu.. bukan dalam buku lawatan.... 4 orang...

best kat sini mana2 pegi ada Mushola...
saya ingat kamar kecil tu ape la.. rupa nya toilet... ok Baiiii...

Mula2 pusing keliling atas dulu....

kendian ok jommm turun...
dia kata dalam kemera dia takda gambo dia..
kalau ada pon gambo sekerat.. dan2 kena hashtag #kakiakumanasial..!!!...
kukik..kukik..kukik...
maap lah... 
sebenarnya gambo2 mereka kebanyakan nya dalam kamera saya semua gambar belakang...

sambil turun...

Pisssss.....!!!!

Loveeee....!!!!!

Dah2... ape lagi tu kat atas... meh turun.... 
mungkin yang sorang duk pikir.. aku nak turun ke tak nak yee.. terbang boleh kot turun bawah.. ke gelongsor je... iskkk... !!
yang sorang lagi tu.. ek lehh.. piss!!.. takde nya nak amek gambo ko...!!

Kapal terbang lalu weiiihhh.... amek gambo..!! amek gambo..... !!
agak nya ni kalap terbang yang kiteorang naik tadi dah fly balik Malaysia...

ok semua berjaya turun ke bawah dengan jaya nya dan panjat lagi tangga yang kena bengkok kan kaki 90 darjah setiap kali nak panjat anak2 tangga tu.. sibbek tak tinggi...

orang lain sibuk tengok2 jenguk2... saya..?!

tu amek gambo dia...

gambo dia pulak...

pastu gambo dia....hahahaha

ok dah puas dok pusing2 dalam tu..
kiteorang turun..
sorang tepi diding tu macam tengah memikir kan masa depan jee...

yang dua orang lagi tu ... herrmmm... 
meh saya reka dialog untuk dorang...

kerudung merah: buk2... mari kemari buk.. kok aku mau tanya in..!!
baju taidai: aduh.. kamu ini ribut2 banget deh..!!.. apa in..!?..

ok .. gadis oren masih lagi melayan perasaan.. :iskkk.. gimanaaa ini mau layani fan2 di Malaysia.. ngak ada wifi di candi ini....

kerudung merah: yaaa..yaaa.. di sini buk... coba lihat ini...batu2 ini kelihatan seperti batu berapi iya buk ... ?!..boleh di bawak balik ngak batu ini..?!
baju taidai: mana..mana...?!.. ya udah mandai2 aja kamu ini...!!!.. apa kau mahu ke kantor Polisi..?!.. 

kerudung merah: buk... buk... pernah dengar ngak mereka kata ini teknologi jepun.. eyh ngak buk.. teknologi mahluk asing...?!.. 
baju taidai: eyhhh.. ye ke... dalam buku sejarah Malaysia tak cakp pon... 
(hahahaha dah kuar dah Malaysia dia..)

tepi dinding tu ... udah2 la ..bukan boleh layan peminat ...!!! ... hahahaha

ok dah puas ber dialog kat bawah....
jommm kita naik atas semulaaa...
kira anak tangga...
1..2..3..4..

tak habis lagi dia snap gambo.. bukan amek gambo saya pon...!!..

lepas tu tanya mahu donasi dan info nya di mana...

yaa.. masuk dalam nya buk.. dalam nya ada informasi... (macam ahli mesyuarat tingkap jer..)

akak kata... kita snap2 ja gambo dulu... balik baru baca... ok...



tapi kalau gambo yang di ambil pon bergegor gegor macam ni...
mau nye berbalam2 mata nak baca... hahahaha

peta kawasan.. banyak lagi candi2 kat sini....

nampak ke... saya ambil gambo ni pon beso kecik beso kecik nak tengok balik..

sama jugak la yang ini.. tapi yang kami datang tengok semua nya sebelah sini... 
nampak tak...  

kalau barang lama2 orang panggil artifak eyh... 
ke ape eyh.. 
masalah orang tak tau sejarah ni... 

lepas tu kami ke candi Sari... 
sejarah pasal Candi Sari... 
ok .. tak tau... hahahaha

wat pe tu jahhh... ?!
kite orang bawah pokok pelam ni... panas beno cuaca nya jahh... hehehehe

ok yang kerudung merah ni tertinggal kejauhan... orang dah tawap 3 4 kali .. dia baru sekali pusing..
menikmati ke unik an candi2 ni kata nya... 
nampak macam dia berlari kena tinggal pastu nak carik orang..kan..?!
(kisah sebenarnya ade sarang lebah kat situ...hehehe)

saya tunggu bawak pokok pelam jer lah eyhh.. lengas dah ni... 


alamak tertinggal pulak...
ni kat dalam Candi Sari... sejukkkk .. 
tak yah nak letak ekon bagai... 
mereka cuma guna teknologi pengudaraan natural sahaja... 



jeng2... ini bukan patung ... ini betul2 gadis kerudung merah... hehehe

rupanya masa kami orang naik atas sejuk2 kan badan... 
mereka orang di bawah panas2 kan badan kat bawah... main chak2... 
ni kes kecik2 tak puas main chak2 ..
mak dah panggil balik masak lah ni... hehehehe

aikk... alohh... habis dah gambar.... 

nanti cerita lain pulak lah... 

#ituponkalaunakupdatelagi ... hahahahaa

#panjangpulakkalini... 

10 comments:

  1. hehehheheee..
    kesiannya..
    gambor sendiri tak ada!!!

    meh kopipes dari blog sana meh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tayah copy paste kak... saya link jer... heheheh..

      Delete
  2. CPL, thank you for the shots inside the candi :)
    Fun la baca your entry...hihi...

    ReplyDelete
  3. kalau gi kat temple2 kat Bali, jangan harap la nak jumpa surau...hahaha
    berpinor pinor mata nak baca Peta Persebaran Situs tu!! haha

    gambar Dr Singa sorang diri kat belah kanan bucu candi tu, mmg menunjukkan betapa besar tinggi nya candi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa... kan..!!.. panjat tangga sampai atas lengas2.. walopon 10 anak tangga je.. hehehe

      Delete
  4. heheheeheheh...
    mcm biasa..ada problem dengan gambo
    maka
    baca blog tanpa gamba adalah....hambar...
    ehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe... ingat ja masa kita kat sana.. kukik kukik kukik.. itu gambaran paling indah... ;) .. hehe

      Delete
  5. Itu je ke pose yang saya mampu buat?!!

    Kukikukikukiikkk!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom cari port kite shoot laen.. heheheee

      Delete

ok ..sila komen dengan perkataan yang anda suka .. yeaahh..!!