Wednesday, December 9, 2015

terkejutan dalam beberapa hari ini...



gambar tiada mengena saje je taruk kat sini...

kadang kala... hidup ni penuh dengan kejutan.... 

tapi pedih nya bila kejutan itu adalah menyakit kan...

seperti yang di jangka... 

yang sedih datang melayang ... yang perit datang menggolek... dalam satu masa.... 

pergghh nak hadap....!!!... 
itu satu penyiksaan.. sementara yang sedih dan pedih pergi di bawa angin bayu membawa diri ku..... 
(tapi nye waktu2 macam ni pulak angin tak nak lalu ... asek2 berarak mendung kelabu... haisshh..!!) 
cemana tu... ?

kategori kesedihan melampau .. tapi kena kontrol sebab tak nak berhati walang ... 
Hakak kangberhati Walang spital je tempat nya..
spital mana tak pasti... silap2 mau rehat dan rawat kat Spital Tanjung Rambutan ke Tampoi jab lagi... hahahaha.... 

(ade orang pernah tanya saya.. walang itu apa... korang pon tak tau ... ?! takpe boleh rujuk di sini WALANG  .. )

syukur Alhamdulillah... Allah masih lindungi kehidupan ini.. dengan memberi peringatan... sebegini... 

tipu kalau tak merungut macam ni " kenapa aku je yang terima nasib tak baik.. " 
istighfar cepat2 kalau tercakap macam ni....

jangan biar kan syaiiithhhoooonnnn nirrojim tu menghasut kita supaya lebih sakit.... dan hidup di selubungi misteri... 

Pasaipaaaa..? .. 

hallooo...!!!.. tentu tentu lah kan... setan suka kita mengeluh kita merungut.. kita meroyan.. meratapi nasib.!!!... 

suka lah dia... dia berjaya dalam kerjaya dan hidup dia sebagai batu api tu menghasut kita.... !!! betul tak... ?!

jadi... jadi.. jadi.... untuk men tenang kan diri ini dari berasa kesengsaraan terbelenggu oleh perasaan ... ettchheewahhhh vaaa vaaaa...vaaa.... hahahahahaa...

jom kite :

ucap kan Alhamdulillah... syukur kita kepada Allah... 

selawat keatas nabi.. Muhammad ya Rasul Allah .. 

haaa gitu... 

#Hakakstressdeknon ..!! 

ini la cara nya nak melampiaskan nafsu amarah yang ada...

tapi menten senyum demi awet muda terpelihara... 

walaupon jeragat jerawat sopak penuh di muka... 

ok korang.. uols.. sekalian... 

rest and peace

bukan 

rest in peace yee.... !!!










29 comments:

  1. Istighfar...istighfar...

    Astaghafirullahhil'azimmmm...

    ReplyDelete
  2. (Sapu2 bahu)
    Meh landing pala kat sini meh.
    Moga hari ini dan seterusnya akan lebih baik dan byk khabar gembira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. owhh.... jgn lupa letak bantal kecik dulu... terasa tulang di bahu... hehehehe....

      Delete
  3. Adakala kita berada dalam keadaan tertekan sangat2 tapi hanya mendekatkan diri kepadaNYA dapat mengurangkan tekanan tersebut dan menenangkan jiwa.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul nya tu...

      kita susah kita senang situ lah tempat kita mengadu.... kan.. :)

      Delete
  4. Sabaq sabaq....meh naik ets sampai sini........kita pi makan cendol, rojak, kuey teow....hilang lah kot stress tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap nye cendoi... rojak , kuey teow....

      macam kena beli tiket je nih... hehehee

      Delete
    2. Ehem awak berdua... nak mencendoi ajak uncle ya!

      Delete
    3. Helo uncle, bila sampai penang roger2 la makcik, boleh blanja cendoi barang semangkuk

      Delete
  5. Replies
    1. hidup tak selalu indah... kiah oooiiii...!!!

      Delete
  6. Mak SS kata.... Membazir pon alamat setannn.. he he he.. Ada kena mengena tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehhh alamat plak... amalan... apa ke jauhh peginyaaa... he he he...

      Delete
    2. alamat tu... hehehehe

      typo jugak dia nih... miahaahahah...

      memang amalan syaiithoonnn... ok lah tu ade kena mengena jugak... hahaha

      Delete
  7. Dunia kehidupan tak sentiasa baik pada arah kita.. apa pun always positif yer :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu....

      InShaa Allah.... moga Allh tetap kan pendirian ini ke arah positif selalu...

      Delete
  8. Replies
    1. biasa lah bang hidup sentiasa berubah2....

      Delete
  9. hahahaha nak tompang istighfar jugak kat sini, hehehehe

    alah hakak, comelnya optimus prime tuuuu :3

    ReplyDelete
  10. mari lah dek kita sama2 ber istighfar....

    comey kan.... comey kan.....?.... hehehehe

    ReplyDelete
  11. major renovation apakah iniiiiii??!!
    adakah ia jangkit berjangkit!!?????

    mana abambennnnnn??!!
    eh..
    tu kat sana eh..
    silap..

    ReplyDelete
  12. Nice renovation :)
    Let me know if I can help ya...

    ReplyDelete
  13. Meluah apa terbuku, tp kita tau mana aras penanda
    Jujie kuat, makin lama makin kuat, insyaAllah, moga Allah selalu berikan laluan yg baik2 utk kita

    ReplyDelete
  14. awak......terus kuat tau! kita tahu awak sangat2 kuat
    kalau tak berdaya berehat kejap lepas tu sambung balik.

    ReplyDelete
  15. aaaahkak LAWA jangan laaaa stress..
    da ok ke belom ni ?

    ReplyDelete

ok ..sila komen dengan perkataan yang anda suka .. yeaahh..!!