Thursday, July 28, 2016

dulu kaki patah.. sekarang kereta pecah..

kejadian semalam yg malang memang tak berbau.. 

dugaan sesangat saat2 begini.. 

kereta saya kena pecah pula.. 

cermin tingkap belakang.. 

beg kena rembat.. 

dokumen penting saya pon dia sapu.. 

moga Allah buka kan pintu hati manusia macam ini.. segera bertaubat.. 

dunia semakin tua.. menghitung dosa ..
pahala tiada.. 

Allah beri dugaan .. bukan saja2.. 

mungkin saya ni asik meminta saja.. 

sekali sekala ... di cuit .. "tak kan mintak free je kan.. kena la test dulu.. !!.."

lulus ujian .. InshaaAllah pasti ada ganjaran.. 

terima kasih Allah.. beri saya peringatan  berbentuk dugaan begini... ada yang saya terleka di sini situ dan sana.. 

musibah ..

mungkin ini kifarah .. 

mungkin ini ibtila'.. 

saya tidak rasa ini bala... 

setiap ini pasti ada Hikmah nya... InShaaAllah.. 


belanja sikit cermin belakang yg dah lopong itu.. 

sekian.. 

8 comments:

  1. Syukur tak jd apa2 dikala tuannya ada...harta boleh diganti, tapi tidak diri...

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah... ada ganjaran yang lebih baik menanti. Janji Allah adalah pasti...

    ReplyDelete
  3. Moga dipermudah segala urusan.

    ReplyDelete
  4. Kak Su, semalam kawan kami EEin pun kena pecah tingkap depan, handbag kena rembat gak... Semoga Kak Su tabah dan sabar dan redha. Semoga Allah berikan ganti yg lebih baik

    ReplyDelete
  5. Ala.. Siannye.. Betullah kata sis.. Mungkin Allah nk bagi pahala bg yg sabar.. Moga2 org yg merompak tu diberi hidayah n dimudahkan khdpn rezekinya.. Spy die xbuat lagi.. Ameenn..

    ReplyDelete

ok ..sila komen dengan perkataan yang anda suka .. yeaahh..!!