Monday, April 7, 2014

hoBi seKaraNg

saya merancang masa depan... --ok lupa nak cerita ape...--

cerita laen.. 

saya ni suka seni tapi tak artistik pon ... tau pegang berus tapi tak pandai pon nak mewarna...

saya lebih senang menukang.. lebih selesa pegang tukul paku.. pasang kipas dan lampu sendiri... 
tapi saya tak boleh bercakap dengan tukul paku sepanjang masa..

saya tak boleh binatang peliharaan... panas tangan gitu... semua ikan yang saya bela mati... 

kemudian saya bela pokok... pokok bunga... dengan pokok saya boleh bercerita... boleh bagi tau dia tentang kisah hidup saya setiap hari tiap kali balik kerja.. ;) .. seolah2 dia memahami ... kira saya serasi la kan bela pokok...  kira macam -- siri bercakap dengan bunga -- hehehee

sekarang ni saya tengah mencari pokok..pokok yang senang saya jaga... 

owhh... kat opis saya bela pokok menjalar tu... macam pokok kangkung... tadi saya dapat pokok kiambang free mintak kat pak indon nursery tu .. 
saya beli pasu besarr.. untuk si cantek manis saya si bunga raya... 
tak sabar nak balik alih kan dia ke pasu besar...

saya tanya ada jual bunga sundal malam....?!... dia kata kalau mahu boleh di order kan... tapi ramai customer tak mahu sebab kata nya ade kuntilanak... berhantu..

pernah ade customer cerita pada dia ... pernah bela bunga sundal malam... bila malam2 bunga itu menangis... adeihhh... 
ok ape2 pon misi masih belom tercapai untuk bunga yang saya nak itu... ;p

tapi dapat kiambang rose pon dah ok .. ;) .. sok pegi beli balang kaca untuk si kembang kiambang saya ...








2 comments:

  1. CPL, try ler kaktus atau bonsai :)
    Buat photography pun cantik...hihihi

    ReplyDelete

ok ..sila komen dengan perkataan yang anda suka .. yeaahh..!!